Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. ks. Jerzego Popiełuszki we Włocławku

 wykaz tel

NOCNA I ŚWIĄTECZNA OPIEKA ZDROWOTNA

Zasady korzystania z Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej

Nocna i Świąteczna Opieka Zdrowotna to świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach od 18.00 do 8.00 dnia następnego oraz w soboty, niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy w godzinach od 8.00 do 8.00 dnia następnego. Świadczenia realizowane są przy ulicy Wienieckiej 49 (siedziba Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego we Włocławku).

Świadczona pomoc nie jest związana z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej, do którego jesteśmy zapisani. Ubezpieczeni w sytuacji pogorszenia stanu zdrowia mogą korzystać z pomocy dowolnego punktu nocnej opieki, na terenie całej Polski.

Świadczenia lekarskie

Dyżurujący lekarze udzielają porad:

  • w warunkach ambulatoryjnych,
  • telefonicznie,
  • w domu pacjenta (w przypadkach medycznie uzasadnionych).

Świadczenia udzielane są w przypadku:

  • nagłego zachorowania,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących bezpośrednie zagrożenie życia lub istotny uszczerbek zdrowia, a zastosowane środki domowe lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy.

W ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej nie można uzyskać:

  • wizyty kontrolnej w związku z wcześniej rozpoczętym leczeniem,
  • recepty na stosowane stale leki w związku ze schorzeniem przewlekłym,
  • rutynowego zaświadczenia o stanie zdrowia,
  • skierowania do specjalisty.

Zawsze, kiedy wydaje nam się, że nasze lub czyjeś życie jest zagrożone, należy bezwzględnie telefonować pod numer alarmowy Centrum Powiadamiania Ratunkowego, tel. 112 lub 999. Karetka wyposażona w specjalistyczny sprzęt ma fachowy zespół ratowniczy, który szybko dojedzie pod wskazany adres. Przyjmujący zgłoszenie dyspozytor potrafi ocenić czy stan zdrowia pacjenta wymaga wysłania karetki, czy też odesłania do Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej.

Świadczenia pielęgniarskie

Pacjentom przysługują zabiegi pielęgniarskie (np. zastrzyki) w ramach porady udzielonej przez lekarza POZ, oraz zabiegi wynikające z ciągłości leczenia. Zabiegi te mogą być wykonywane przez pielęgniarkę w gabinecie zabiegowym lub, w uzasadnionych medycznie przypadkach, w domu pacjenta.

Dla usprawnienia pracy gabinetu zabiegowego, zabiegi wykonywane są w ustalonych godzinach:

  • 7:30 - 10:30, oraz 17:00 - 22:00 - zabiegi wykonywane dwa razy dziennie,
  • 11:30 - 15:00 - zabiegi wykonywane raz dziennie

Do gabinetu zabiegowego zgłaszamy się z dokumentem tożsamości, oraz z otrzymanym w POZ aktualnym zleceniem na zabieg.

Zadaniem Apteki jest dostarczanie oddziałom leków, płynów infuzyjnych i wyrobów medycznych, m.in. szwów chirurgicznych, obłożeń pola operacyjnego, kompresów czy bandaży. Apteka zabezpiecza potrzeby Szpitala, nie świadczy usług komercyjnych.

Nasze zadania obejmują nadto:

  • prowadzenie ścisłej ewidencji i kontroli leków,
  • sporządzanie leków recepturowych,
  • współuczestniczenie w prowadzeniu gospodarki lekami i wyrobami medycznymi w Szpitalu,
  • nadzorowanie procedur związanych z wstrzymaniem i wycofaniem ze stosowania i obrotu leków.

Codziennie Apteka wydaje ok. 1000 butelek płynów infuzyjnych, ok.100 opakowań leków w postaci stałej (tabletki, kapsułki, itp.), ok.600 opakowań leków iniekcyjnych oraz ok. 100 opakowań innych postaci leków (zawiesiny, maści, aerozole itp.).

WNIOSKI I SKARGI

Szanowni Państwo,
Poniżej przedstawiamy zasady dotyczące możliwości wnoszenia oraz rozpatrywania skarg i wniosków związanych z działalnością Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. błogosławionego księdza Jerzego Popiełuszki we Włocławku.


KTO MOŻĘ WNIEŚĆ SKARGĘ LUB WNIOSEK?
Skargę lub wniosek może wnieść każda osoba, które uważa, że naruszono jej prawa lub interes, bądź która chciałaby zgłosić kwestie związane z szeroko rozumianym funkcjonowaniem Szpitala


CZEGO MOŻE DOTYCZYĆ SKARGA LUB WNIOSEK?
Przedmiotem skarg bądź wniosków może być każdy aspekt funkcjonowania Szpitala, obejmujący w szczególności kwestie takie jak: zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez jednostki i komórki organizacyjne Szpitala albo przez ich personel, niezależnie od podstawy jego zatrudnienia, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, jak również przewlekle lub biurokratyczne załatwianie spraw. W zakresie wniosków składanych co do funkcjonowania Szpitala mogą one obejmować w szczególności kwestie dotyczące ewentualności ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności oraz lepszego zaspokajania potrzeb ludności, w tym pacjentów poddanych opiece Szpitala.


JAK NALEŻY WNIEŚĆ SKARGĘ LUB WNIOSEK
Skargę można wnieść osobiście lub imieniu innej osoby za jej zgodą – pisemnie na adres Szpitala (ul. Wieniecka 49, 87-800 Włocławek) lub oddać ją w sekretariacie Szpitala.
Możliwe jest także złożenie skargi w wersji elektronicznej (e-mail) na adres poczty elektronicznej Szpitala: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. jak również ustnie do protokołu.


ILE TRWA ROZPATRYWANIE SKARGI LUB WNIOSKU
Co do zasady odpowiedzi na skargę lub wniosek udzielona zostanie w terminie nie dłuższym niż jeden miesiąc, przy czym jeżeli kwestia będzie złożona lub wymagać będzie wnikliwej analizy termin ten może ulec przedłużeniu, o czym zostaną Państwo poinformowani wraz ze wskazaniem nowego terminu załatwienia sprawy.


ORGAN WŁAŚCIWY DO ROZPOZNANIA WNIOSKU LUB SKARGI
Wojewódzki Szpital Specjalistyczny
im. błogosławionego księdza Jerzego Popiełuszki we Włocławku
ul. Wieniecka 49, 87-800 Włocławek